۰

منو سایت

مراحل تهیه کاشی و سرامیک در کارخانجات کاشی و سرامیک

ماده اصلی کاشی و سرامیک خک رس می باشد و کشور ایران از اینمورد داری منابع غنی خاک رس می باشد و  باید در حدود بیست و پنج درصد از آن سیلیس باشد. و برای تولید کاشی و سرامیک و پرسلن باید ناخاصی های آن جدا گردند.

خاک رس آماده شده در قیف های بزرگ به همراه سنگ چخماق آسیاب میگردند. برای جلوگیری از رنگ تند قرمز که بدلیل وجود اکسید آهن در خاک می باشدبه آن اکسید کرم اضافه میگردد.

گل بوجود آماده باید قالبگیری شود. گل بوسیله خرطوم به دستگاه پرس کاشی تزریق میگردد و عمل قالب گیری برای متراکم تر شدن محصول بهتر است در خلا باشد. گل باید در حدی نرم باشد که به راحتی شکل قالب را به خود بگیرد و قالب نیز باید بصورتی باشد که گل به آن بچسبد. میزان آب مخلوط شده برای درست شدن گل بسیار مهم می باشد.

کاشی باید بعد از خروج از پرس به سرعت با هوای گرم خشک شود. قطعه وارد تونل میشود . ابتدا دمای کوره کم و در وسط کوره کاشی به بیشترین حد خود میرسد و در این حالت کاشی خشک میشود. نسبت به اندازه دمای کوره کاشی سایزش تغییر میکند و منقبض میگردد.

کاشی یا بصورت تک پخت و منوپرزا یعنی عمل پختن گل همراه با چاپ صورت میگیرد و یا دوخت یعنی اول گل پخته میشود و بعد از زدن رنگ و لعاب مجدادا پخته میشود. دمای کوره اتدا 100 درحه و بعد به 250 درجه و بعد به 600 و در بیشترین حالت به 800 میرسد تا کل رطوبت و مواد شیمیایی ضائد حذف گردند.

چاپ کاشی بصورت آبشاری و یا روتو و یا دیجیتالی در فرایند کاشی کاری صورت میگرند.

در انتها کاشی نصب به شرایط استانداردی تعریف شده برای کاشی درجه بندی و بسته بندی میگردد.

کاشی نصبت به درجه کوره استحکام و میگیرد. هرچه کاشی درصد جذب بالایی داشته باشد برای دیوار و هرچه این درجه کمتر شود مناسب کف و محل های پر ترافیک میشوند و درصد جذب زیر نیم درصد پرسلان میگردد.

منبع: وب سایت کاشی کاریزما

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید