۰

منو سایت

کاشی هفت رنگ

سبکی از کاشیکاری است که در آن از کاشی‌هایی با شکل و ابعاد منتظم بنا بر سلیقه استادکار و ویژگی‌های محل اجرای اثر و اصولاً به شکل‌های مربع، مستطیل، شش ضلعی یا اشکال دیگر و در اندازه‌های متداول ۱۵×۱۵ و ۲۰×۲۰ سانت و برای مناره ها در ابعاد ۱۵×۷٫۵ یا ۲۰×۱۰  سانت به صورت خشت با رنگ زمینه غالباً  سفید تهیه شده، در کنار هم چیده و طرح یا  خط مورد نظر بر روی کاغذ به وسیله سمبه سوراخ شده، سپس طرح اولیه به کمک گرده زغال بر روی  کاشی کپی می‌شود و پس از آن به وسیله اکسید منگنز،  قلم گیری شده و بعد با رنگ‌های مختلف امّا پایه حرارتی پایین‌تر از رنگ اول کاشی رنگ آمیزی می‌گردد و دوباره به کوره رفته وآماده نصب می‌شود.

هفت رنگ اصلی و متداول جهت رنگ آمیزی این آثار عبارتند از سفید و سباه و لاجوردی و ....  که امروزه از سایر رنگها مثل طلایی و … نیز استفاده می‌شود.

یکی از معروفترین تولید کنندگان کاشی هفت رنگ و لوکس در جهان صنایع کاشی امرتات سرام یزد می‌باشد که تقریباً تنها تولیدکننده کاشی هفت رنگ به روش صنعتی در دنیا و بهترین تولیدکننده کاشی لوکس می‌باشد.

سرعت اجرای کاشیکاری به سبک هفت رنگ نسبت به سبک معرق بیشتر است. از این نوع کاشی‌ها در اماکن متبرکه و تاریخی استفاده شده‌است. از کاشی‌های هفت رنگ صنعتی در تزئینات منزل.محل کار و قهوه خانه‌ها استفاده می‌شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید