۰

منو سایت

نماد گل و مرغ در کاشی ها

نماد گل و مرغ در کاشی ها

گل و مرغ گل و مرغ نماد موهبت الهی و تجلی ظریف و لطیف آفریدگار است . این کاشی 20 * 20 است و میتوانید از آن برای تزئیناتی هدیه ، قابهای دیواری استفاده کنید .


شکل گیری " گل و مرغ " امروزی از دوره صفویه صورت گرفته . از میان هنرمندان این دوره رضا عباسی توانست نخستین بار پرنده کوچکی را از زمینه آثار نقاشی بیرون آورده و به مضمون اصلی نقاشی تبدیل کند . پرنده در بسیاری از فرهنگها نماد روح و نقشی واسط میان زمین و آسمان دارد . اعتقادات باستانی زیادی وجود دارد که بعد از مرگ ، روح به شکل یک پرنده جسم را ترک میکند ؛ بنابراین ، پرنده سمبل روح است .


پرندگان در ایران « از دورانهای پیش از تاریخ ، نماد ابر و باران بوده اند » . همچنین نمادی از از فر و شکوه و پادشاهی هستند ، شاید به همین دلیل باشد که بر کلاه یا تاج برخی از پادشاهان پر یک پرنده به چشم می خورد . گفتگوی عاشقانه گل و مرغ نیز به تسبیح گویی خداوند و ذکر حق تشبیه میشود . گل مقام معشوق را دارد و پرنده ( مرغ ) ، عاشق .

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید