۰

​۰۹۳۷۱۰۹۳۶۱۴ - ۰۲۱۸۸۶۱۰۲۲۱

کاشی پرسلان چیست ؟

کاشی پرسلان چیست ؟

گفته میشود که این نوع کاشی دارای استحکام ، کیفیت و زیبایی بیشتری نسبت به انواع دیگر کاشی است ، در حقیقت کاشی پرسلان از خانواده سرامیکها محسوب میشود . از نظر ظاهری کاملا مشابه نوع سرامیک است ، در تولید آن از خاک رس و دیگر مواد طبیعی استفاده میشود . در حقیقت مواد اصلی تولید کاشیهای پرسلان ، خاک رس مخصوص به علاوه ماسه دانه ریز و فلدسپات یا گرانیت و سیلیس است که در دمایی بالاتر از کاشیهای سرامیک معمولی و البته تحت فشار زیاد ، حرارت داده میشود.به همین دلیل است که استحکام و دوام پرسلان در مقابل کاشیهای معمولی و حتی سرامیک بالاتر است . پرسلان معمولا بعد از پخت دارای رنگ سفید و بافتی کاملا سخت و متراکم است . کاشیهای پرسلان دارای دو نوع پولیشی و لعابدار است که هر دو نوع آن در مسئله استحکام از رقبای خود بالاتر هستند .

هم سرامیک معمولی و هم سرامیک پرسلانی زیرمجموع ای از گروه بزرگتری از کاشی ها هستند که به طور کلی ، سرامیک نامیده میشوند . نامگذاری کاشی های مدرن و امروزی ، به روشی برعکس انجام میشود . به این صورت که کارخانه ها کاشی با کیفیت خاص تولید میکنند و براساس کیفیت محصول تولیدی ، به آن سرامیک معمولی یا کاشی پرسلانی میگویند . نامگذاری به این روش ، به نوعی کوتاه کردن راه برای مشتریان است که بتوانند به راحتی این دو را از یکدیگر تشخیص دهند . براساس استاندارد بین المللی امریکا ASTM به شماره C37 ، جذب آب کاشی پرسلانی 0.5 % و حتی کمتر از این مقدار تعیین شده است . در این استاندارد ، ابتدا وزن سرامیک تولید شده اندازه گیری میشود . سپس آن را به مدت 5 ساعت می جوشانند و 24 ساعت هم در آب قرار و میدهند . بعد از این مراحل ، وزن آن را مجددا اندازه گیری میکنند . اگر وزن آن کمتر از نیم درصد افزایش یابد ، جزو سرامیک های پرسلانی به حساب می آید . در غیر این صورت ، سرامیک معمولی است .

۱ - مواد اولیه و تولید تفاوت کاشی پرسلان و معمولی همانطور که در تعریف کاشی معمولی و پرسلان مطالعه کردید ، این دو محصول مواد اولیه مشابه اما کمی تفاوت دارند ، در مجموع باید گفت کاشی پرسلان با نوعی خاک رس مخصوص ، ماسه دانه ریز و مواد طبیعی مثل فلدسپات ، گرانیت و سیلیس ساخته میشود . این مواد اولیه در تهیه کاشی معمولی تنها شامل خاک رس معمولی ، ماسه و برخی افزودنیها جهت بالا بردن مقاومت محصول است . کاشی پرسلان در دمایی بالاتر و تحت فشار بیشتری نسبت به کاشی معمولی در کوره قرار میگیرد و بافت سفت تری نسبت به کاشی معمولی دارد . در نتیجه کاشی پرسلان با دارا بودن استحکام بالاتر ، هم تا حدودی تولید سختتری دارد و هم مقاومت بالاتری را نسبت به کاشی معمولی دارد که از این رو میتوان گفته که کاشی پرسلان از نظر مواد اولیه و تولید در شرایط بهتری به سر میبرد .


۲ - مقاومت مهمترین شاخصه کفپوش ها و دیوارپوش ها است . کاشی پرسلان در مقایسه مقاومت کاشی معمولی داری منافذ کمتری است ، بافت فشرده تر و یکنواختتری دارد ، دارای استحکام و مقاومت بیشتری است و در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم است همچنین در مقابل فشار ، تغييرات دما ، ضربه و خراش مقاومت خوبی دارد . در نتیجه این موارد کاشی پرسلان را به انتخابی عمری و همیشگی تبدیل میکند و خیال خریدار نسبت به آن راحتتر است .


3 - نصب یکی از چالشهایی که نصابهای کاشی با آن دست و پنجه نرم میکنند بحث نصب کاشی پرسلان است . بافت متراکم و سفت پرسلان سبب می شود که این محصول نصب دشوارتری نسبت به کاشی معمولی داشته باشد . به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که نصب کاشی پرسلان را به یک کارشناس خبره بسپارید که در این کار تجربه کافی را داشته باشد در غیر این صورت احتمال این می رود که کاشیهای شما با تراز مناسبی نسبت به زمین یا دیوار قرار نگیرد . معمولا پرسلان با تیغه الماس برش داده میشود از طرفی کوچکترین اشتباهی در نصب و ایجاد فشار اضافه باعث ترک خوردن و شکستن کاشی پرسلان می شود ، به علاوه وزن این کاشی نسبت به کاشی معمولی بیشتر است و حمل و نقل حساستر و سختتری دارد . پس باید گفت با توجه به حساسیتهای موجود در نصب کاشی پرسلان باید بسیار با احتیاط پیش رفت . در زمینه ی نصب کاشی و سرامیک پارامترهای زیادی وجود دارد که باید رعایت شود که موجب زیباتر شدن و کاربرد بهتر کاشی و سرامیک پس از نصب می شود . همتراز کننده کاشی یا کاشی تراز و تراز کننده کاشی موجب همسطح بودن بهتر کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر می شود و نیاز به ضربات چکش و استفاده از شاقول را کاملا منتفی می کنند تفاوت از نظر تعمیر و نگهداری

۴ - تعمیر و نگهداری هزینه نگهداری از کاشی پرسلان از آن جهت که دارای مقاومت و کیفیت بالایی است نسبت به کاشی معمولی کمتر است ، اما اگر به هر دلیلی نیاز به تعویض داشته باشد علاوه بر هزینه کاشی باید هزینه نصاب حرفه ای نیز پرداخته شود ، این در حالی است که در استفاده از کاشیهای معمولی ، شخصی با تجربه کمتر نیز میتواند با کمی دقت اقدام به تعویض و نصب کاشی نماید که این نشاندهنده وجود حساسیت بالای این کاشی نسبت به کاشیهای معمولی است . ولی باید این نکته را هم در نظر گرفت که این کاشی را یکبار نصب میکنید و اگر بتوانید از آن به خوبی نگهداری کنید به طور قطع عمر طولانی تری برای آن و سالم ماندن آن میتوان در نظر گرفت .


۵ - ظاهری از هر چه بگذریم به مهمترین مسئله خرید کاشی برای خانه رویایی خود میرسیم و آن هم تفاوت کاشی پرسلان و معمولی از نظر ظاهر است . کاشی معمولی و پرسلان از نظر ظاهر و طراحی آن تفاوتهای بسیاری دارند . اگرچه باید گفت که تعریف زیبایی یک امر کاملا سلیقه ای است اما طبق نظرسنجیهای به عمل آمده از مشتریان ، اکثر مصرف کنندگان معتقدند که کاشیهای پرسلان زیباتر و چشمنوازتر از کاشیهای معمولی هستند و شاید بتوان گفت یکی از دلایل محبوبیت فراوان آنها همین امر است .


نکته : باتوجه به درصد جذب آب کم سرامیکهای پرسلانی برای نصب این نوع سرامیکها بر روی دیوار به ۳ روش انجام میشود .

۱ - به روش سنتی حتما برای اجرا به این روش باید از اسکوپ و ملات مصلح شده استفاده کرد .

۲ - به روش خشک با استفاده از قیدهای فلزی ( از این روش بیشتر برای نماهای ساختمانها استفاده میشود ) .

۳ - استفاده از چسبهای پرسلانی بهترین و مقرون به صرفه ترین روش اجرای سرامیکهای پرسلانی بر روی دیوار میباشد . البته روشهای مختلف دیگری هم برای نصب هست که بستگی به نوع سازه ساختمان ها متفاوت است .


چسب کاشی پودری استاندارد دیوان از محصولات برند کاریزما در دو رنگ ( سفید و طوسی )
 این چسب جهت چسباندن کاشی ، سرامیک ، پرسلان ، سنگ های طبیعی و مصنوعی بر روی کلیه سطـوح سیمانی ، سنگی ، آجـری سرامیکی ، گچی و ... بر روی کف و دیوار در محیط های داخلی و خارجی ( نمای ساختمان ) مورد استفاده قرار می گیرد . علاوه بر این می توانید از این محصول بر روی سطـوح دارای سیستم گرمایشی ، بالکن ، پاسیـو استخـر ، سطـوح گچی ، پلاستـرها ، بلـوک هـای گچی ، بتـن سبـک و سنگ کاری های قدیمی نیز استفاده نمایید . میـزان مصـرف میزان مصرف این چسب به نسبت سطح زیر کار حدود ۳ الی ۵ کیلوگرم در هر مترمربع می باشد .

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید