۰

منو سایت

تفاوت کاشی و سرامیک در اصطلاح چیست؟

تفاوت کاشی و سرامیک در اصطلاح چیست؟

به کاشی هایی که روی دیوار نصب می شوند کاشی و به کاشی هایی که در کف ساختمان نصب می شوند سرامیک می گویند.

مقاومت کاشی در برابر فشار ، سرما و گرما کم است و برای محیطهای بسته و دیوارهایی که از پشت رطوبت ندارند استفاده میشود کاشی به خاطر درصد جذب آب بالایی که نسبت به سرامیک دارد برای کار کردن بر روی دیوار و ارتفاع مناسب و راحتتر استاول از همه بينيم اختلاف ابعاد کاشی چیه ؟

هر محصولی یک ابعاد و اندازه ای داره ، کـاشی به دلیل اینکه شرایط تولیدش با محصولات دیگر مثل پارکت و لمینت و ... فرق داره و در دمای نزدیک 1150 درجه پخته می شه ، از نظر ابعاد ممکنه تفاوتهایی داشته باشه .تفاوت اصلی کاشی با سرامیک در میزان استحکام آن است معمولا کاشی به دلیل ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر در بدنه کار میشود ولی سرامیک به دلیل پرس سنگینتر و استحکام بالاتر در کف کار می شودصايع اسمی کاشی چیه سایز اسمی کاشی ، همون سایزیه که کاشی در اون ابعاد تولید میشه .

این سایز ، درحقیقت سایز قالب کـاشی است که محصول کاشی یا سرامیک ، توی کارخونه مورد استفاده قرار می گیره .سایز اسمی کاشی چیه ؟ مثلاً وقتی کاشی سایز 60 در 120 تهیه میکنیم ، قالب کاشی در این سایز است و کاشی بعد از تولید ، به دلیل شرایط مختلف تولیدی ، اعم از شرایط پرس ، کوره و ... ابعاد متفاوتی خواهد داشت .000 لون همه عیم ا د کشی چی اختلاف های جزیی طبق استاندارد ، قابل قبوله اما اختتلاف ابعاد بیش از حد استاندارد باعث می شه که کار بعد از کاشیکاری ، خیلی بد بشه . ویدئوی بعدی رو ببینیدمايع استمی کاشی چیه ؟ این تفاوت ابعاد در زیر چند میلیمتر امری طبیعی است و در نتیجه کـاشی ای که به دست مشتری میرسد ، ممکن است عملاً در سایز دقیق 160 120 سانتیمتر نباشد.

سایز اسمی کاشی چیه ؟ بنابراین سایز اسمی کاشی 60 در 120 است ولی سایز واقعی کاشی ممکن است مثلاً 59.8 در 119.8 سانتی متر باشد .حتی کـاشی هایی که رکتیفاید شده ، یـا به قول معروف برش خورده و کالیبره هستند نیز شامل این قانون می شوند و تنها تفاوت این کاشیها ، با کاشی های معمولی در این است که به دلیل برش خوردن ، ابعاد کاشیهای خریداری شده یکسان هستند .

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید