۰

​۰۹۳۷۱۰۹۳۶۱۴ - ۰۲۱۸۸۶۱۰۲۲۱

۱۰ مدل چیدمان کاشی که باید بشناسیم

۱۰ مدل چیدمان کاشی که باید بشناسیم

اگر تابحال با چیدمان کاشی سر و کاری نداشته اید ممکن است تنها نوع چیدمان ساده در ذهن شما نقش ببندد اما پیشنهادمیکنیم بیشتر وقت بگذارید و انواع چیدمان را در نظر بگیرید و بهترین نوع برای خودتان را انتخاب کنید.یک نکته کوچک: در زمان خرید کاشی مطمئن شوید که همه کاشی ها از یک خط تولید و تاریخ مشخص باشد تا تفاوت رنگ وابعاد جزئی بین کاشی ها وجود نداشته باشد و همه یکدست باشند. به این منظور به سریال ساخت روی جعبه کاشی دقت کنید.


1. مدل موزاییکی:ساده ترین مدل چیدمان کاشی، چیدمان موزاییکی است که کاشی ها به شکل منظم و ساختاری مثل جدول کنار هم قرارمیگیرند.


۲. مدل لوزی:مدل چیدمان لوزی شبیه چیدمان موزاییکی است با این تفاوت که کاشی ها با زاویه ۴۵ درجه کنار هم چیده می شوند و مناسب استفاده به منظور حاشیه کار در آشپزخانه یا کل فضای سرویس بهداشتی است. این چیدمان تاثیر به سزایی در بزرگتر نشان دادن فضای اتاق دارد.


۳. مدل حصیری:مدل چیدمان حصیری برای راهروهای داخلی و خارجی بسیار مناسب است زیرا حالت V ایجاد شده در این چیدمان به نوعی نشان دهنده مسیر راهرو خواهد بود. این مدل چیدمان از قرارگیری کاشی های مستطیلی به صورت زیگ زاگ کنار هم ایجاد میشود.


۴. مدل چیدمان سبدی:این چیدمان نیز مانند چیدمان حصیری مخصوص کاشی های مستطیلی شکل است. به این صورت که دو کاشی مستطیلی ازعرض کنار هم قرار میگیرند و تشکیل یک مربع را میدهند و در ستون بعدی کاشی ها از طول کنار هم قرار میگیرند و در ردیف بعدی نیز به همین شکل این پترن اجرا میشود و در آخر کار کاشی ها طوری کنار هم قرار میگیرند که گویا به هم بافته شده اند.


۵. مدل آسیاب بادی:در این چیدمان چهار کاشی مستطیل شکل دور تا دور یک کاشی مربع با اندازه ضلع نصف طول مستطیل ها قرار میگیرند. این چیدمان برای کل منزل کمی شلوغ به نظر می آید اما به عنوان حاشیه و کف حمام بسیار مناسب خواهد بود.


۶. مدل چرخ دنده ای:این مدل هم مثل چیدمان قبلی ترکیبی از دو چیدمان متفاوت است شامل یک کاشی مربعی کوچک و کاشی های مربعی بسیار بزرگ تر که در کنار هم تداعی شکل چرخ دنده را می کند. معمولا برای این چیدمان از دو نوع کاشی با تضاد رنگ بالا استفاده می شود.


۷. مدل آجری:در این چیدمان کاشی های مستطیلی یا مربعی به ترتیب در یک خط کنار هم چیده می شوند به طوری که در ردیف بعدی انتهای کاشی های ردیف بالا، وسط کاشی ردیف پایین قرار می گیرد.


۸. مدل سنگفرشی:این چیدمان به این شکل است که کاشی های مستطیلی به شکل تیغ ماهی یا چپ و راستی کنار هم قرار میگیرند و در کناره ها کاشی های مربعی کوچکتر به منظور گسترش طرح در ابعاد بزرگ تر قرار میگیرد و یک نمای سنتی و قدیمی ایجاد میکند.


۹. مدل گره انگلیسی:در این چیدمان از دو سایز کاشی متفاوت استفاده می شود ردیف اول کاشی با طول بزرگتر چیده می شود و ر ردیف دوم ابتدا یک کاشی کوچک دقیقا در امتداد نیمه کاشی بالایی قرار میگیر و کاشی بعدی بین دو کاشی ردیف بالایی جای میگیرد.


۱۰. مدل گره صلیبی انگلیسی:این مدل دقیقا مانند مدل قبلی است با این تفاوت که جای ردیف های کاشی با طول کوچک تر و بزرگ تر با هم جا به جا میشود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید