۰

​۰۹۳۷۱۰۹۳۶۱۴ - ۰۲۱۸۸۶۱۰۲۲۱

همه چیز درمورد چسب اپوکسی

چسب اپوکسی چیست ؟

همه چیز درمورد چسب اپوکسی 


چسب اپوکسی یک محصول انقلابی در صنایع مختلف به حساب می آید . چرا که چالش های بزرگ را حل کرده و فرصت های جدید را بوجود آورده است . چسب های اپوکسی دو جزیی شامل یک قسمت رزین و یک قسمت هاردنر می باشند که تحت فرمولاسیونهای مختلف خصوصیات حرارتی ، اپتیکی ، الکتریکی و مکانیکی مختلفی از خود نشان می دهند . همچنین این سیستمها را می توان به گونه ای فرموله کرد که در دما محیط و در دماهای بالا قابل پخت باشند . ه در پارت آ ( بخش رزین اپوکسی ) از انواع رزین های اپوکسی ، اپوکسی نوالاک ، رزین های اپوکسی با اندازه و وزن مولکولی بسیار پایین ، پلاستیسازرها ، رزین های اپوکسی آلیفاتیک و سیکلوآلیفاتیک ، عوامل تیکسوتروپیک ، چقرمه کننده ها ، افزودنی های معدنی و آلی مورد استفاده قرار می گیرد . پارت ب ( بخش هاردنر اپوکسی ) نیز توسط انواع هاردنرهای آمینی آلیفاتیک ، سیکلوآلیفاتیک ، آروماتیک ، انیدریدها ، مرکاپتان ها ، مانیچ بیس ها ، پلی آمیدها ، آمیدوآمین ها ، افزودنی های معدنی و آلی ساخته می شود . کاربرد چسب های اپوکسی دو جزیی در صنایع : در صنایع عمران و ساختمان جهت چسباندن انواع مصالح عمرانی به همدیگر به صورت مادا العمر و دائمی ، ترمیم و تقویت انواع پل ها و سازه های بتنی و فولادی ، ملات و پرکننده های پلیمری مقاوم به خوردگی بکار می روند . ه در صنعت الکتریک و الکترونیک از آنجایی که چسب های اپوکسی عایق الکتریکی هستند از آن ها در تولید انواع قطعات و سازه های ( ترانسفورماتورها و ... ) الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند . که در صنایع هوا فضا و هواپیما سازی به دلیل نسبت استحکام به وزن بسیار پایینی که دارند از کامپوزیتهای اپوکسی و چسبهای اپوکسی جهت ساخت قطعات استفاده می شود . در صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی ، ساحلی و فراساحلی به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل خوردگی و سایش از چسب های اپوکسی جهت ترمیم و بازسازی ، اتصال قطعات به همدیگر بصورت مادام العمر ، ترمیم و نشتی گیری استفاده می گردد .


جهت چسباندن الواح المسماج درانی به سندیتر به سورب بعادا الحمر و دائمی ، ترمیم و تقویت انواع پل ها و سازه های بتنی و فولادی ، ملات و پرکننده های پلیمری مقاوم به خوردگی بکار می روند . ه در صنعت الکتریک و الکترونیک از آنجایی که چسب های اپوکسی عایق الکتریکی هستند از آن ها در تولید انواع قطعات و سازه های ( ترانسفورماتورها و ... ) الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند . در صنایع هوا فضا و هواپیما سازی به دلیل نسبت استحکام به وزن بسیار پایینی که دارند از کامپوزیتهای اپوکسی و چسبهای اپوکسی جهت ساخت قطعات استفاده می شود . در صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی ، ساحلی و فراساحلی به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل خوردگی و سایش از چسب های اپوکسی جهت ترمیم و بازسازی ، اتصال قطعات به همدیگر بصورت مادام العمر ، ترمیم و نشتی گیری استفاده می گردد . مزایا : مقاوم نسبت به ارتعاش و شوک عایق الکتریکی مقاوم نسبت به سیکلهای دمایی پخت محیطی توانایی اتصال دائمی سطوح ناهمجنس طول عمر حداقل 50 سال استفاده و نصب آسان مقاومت شیمیایی در محیطهایی بازی ، اسیدی مقاوم به خوردگی در شرایط بد آب و هوایی پوشش محافظتی نسبت به رطوبت و نور خورشید 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید