۰

منو سایت

کاشی اسلب چیست؟

تعریف کاشی اسلب:

 

سرامیک اسلب یا سایز بزرگ به سرامیکی گفته می شود که از نظر ابعاد بسیار بزرگ بوده و کلا کاشی هایی که سایز یک متر مربع بیشتر هستند، و متریال آن به صورت یکنواخت در تمام سطح آن اعمال شده است. اگر به سرامیک های معمولی و سایز کوچک توجه کرده باشید، خواهید دید که برای اعمال کفپوش بایدآنها را در کنار هم قرار داد که این امر موجب تکه تکه جلوه دادن کفپوش می شود. اما سرامیک های اسلب کاملا یکسره بوده و برای سطوح بسیار بزرگ از جمله دیوار کاربرد دارند. این سرامیک ها به صورت تخته های بسیار بزرگ در ابعاد مختلفی ساخته و از آنها برای نما و کف استفاده می کنند. سرامیک اسلب معمولا از مواد طبیعی و توسط انسان طراحی می شود. از این رو، بسیاری از افراد در کیفیت و مواد تشکیل دهنده آن شک دارند. اما باید گفت که این مصالح طبق استانداردهای روز جهانی ساخته شده و امتحان خود را به خوبی پس داده اند.

 

با ایجاد افکت های متنوع مثل مات و براق، متالیک، شوگر، ایجاد رگه در بدنه و… و با الهام از طبیعت می توان اسلب هایی با جلوه ویژه تولید کرد که چشمان هر بیننده ای را به خود خیره می کند. جلوه های طبیعی اسلب امکان ترکیب این نوع سرامیک را با سایر مصالح استفاده شده مانند انواع سنگ یا چوب به منظور کف سازی فراهم کرده است. کیفیت بالا و زیبایی خیره کننده اسلب، باعث شده است تا در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری و تجاری لوکس از این نوع سرامیک ها استفاده شود.

 

در روش های جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق های بزرگ اسلب به جای کاشی های کوچک تر متداول شده است. استفاده از اسلب در سایز های بزرگ مثل ۱۲۰×۲۴۰، ۲۴۰×۳۶۰ سانتی متر یا … زیبایی و یک دستی بی نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم نواز تر شدن طراحی می شود.

 

از جمله کاربردهای سرامیک های اسلب می‌توان به استفاده در فضای داخلی ساختمان‌ها از قبیل کف هال و پذیرایی، کف و دیواره‌های لابی، ورودی ساختمان‌ها، دیواره‌ شومینه و آسانسور، فضای پشت تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام مستر، در آشپزخانه برای کابینت، کانتر و میز ناهار خوری، در مراکز تجاری و ساختمان‌های لوکس اشاره نمود.

 

واژه ی اسلب (Slab) در زبان لاتین به معنای ورق یا برگه یا قطعه می باشد. تولید سرامیک به شکل اسلب یکی از فرآیندهای نوین در صنعت کاشی و سرامیک است که با دستگاه های پیشرفته انجام می شود. ابعاد اسلب بسیار بزرگتر از کاشی های معمولی است. این ابعاد بستگی به کاربردهای موردنظر دارد.

 

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه ها و ابزار آلات روز دنیا، تولید سرامیک به صورت اسلب روز به روز بیشتر شده و از طرف دیگر استفاده از این نوع سرامیک ها در طراحی داخلی ساختمان رو به افزایش می باشد. سرامیک های اسلب امروزه بسیار محبوب هستند و مورد علاقه معماران قرار گرفته اند. از دلایل این امر می توان به تعداد اتصالات حداقل بین آنها، یکپارچگی و ظاهر خیره‌کننده‌ اشاره کرد.

 

کاربردهای اسلب

اسلب پرسلان معمولا در آشپزخانه و حمام به کار برده می شود. البته با توجه به مزایای زیادی که این سرامیک ها به همراه دارند، استفاده از آنها در سایر محیط ها از جمله اتاق نشیمن نیز امکان پذیر است. یکی دیگر از کاربردهای سرامیک اسلب استفاده از آنها در سالن های مجلسی است. بسیاری از تالارهای پذیرایی برای زیباسازی فضای سالن خود از سرامیک های اسلب یا سایز بزرگ استفاده می کنند.

 

ابزار نصب اسلب

بخاطر سایز بزرگ اسلب ها در هنگام جابجایی و نصب به ملزومات مخصوص و نیز چسب های بخصوص اسلب استفاده کرد تا نصبی راحت تر و دقیق را داشته باشیم. کاشی کاریزما اولین و تنها تولید کننده ابزار حرفه ایی نصب اسلب در ایران تمامی ملزومات و ابزار نصب اسلب را برای کاشی کاران، مهندسین و پیمانکاران عزیز تولید و فراهم کرده است.

 

مزایای سرامیک اسلب

سرامیک های اسلب دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • استحکام بالا: این سرامیک ها بر خلاف شایعاتی که مطرح شده بسیار مقاوم بوده و به این راحتی ها شکسته نمی شوند. برخی ها معتقدند که سایز بزرگ آنها عاملی برای شکسته شدن است که این ادعا با عملکرد مناسب سرامیک های اسلب کاملا نقض شده است.

 

  • اندازه بزرگ و یکسره: اندازه بزرگ سرامیک های اسلب موجب شده است تا نمای یکپارچه آنها جلوه ای زیبا به نمای ساختمان بدهد. همچنین بزرگ بودن سایز این سرامیک ها موجب شده است تا میزان شیار در آنها کم و در نتیجه از تجمع آلودگی جلوگیری شود. به همین خاطر است که فرایند پاک کردن اسین سرامیک ها بسیار ساده است.

 

  • تنوع رنگ: سرامیک های اسلب شاهکار دست معماران بوده و همین امر موجب شده است تا توسط سلیقه انسانی طراحی شوند. به گونه ای که اعمال رنگ ها و نقش های زیبا بر روی آنها زیبایی منحصربفردی به سرامیک ها بخشیده است.

 

  • امکان چاپ روی آنها: با توجه به ماشینی نبودن سرامیک ها امکان طراحی و اعمال چاپ رنگی بر روی آنها وجود دارد. این طرح ها شامل طرح های سنتی و فانتزی می شود.

 

معایب سرامیک اسلب

بزرگترین عیب سرامیک های سایز بزرگ سرد شدن آنها در فصول سرد سال است. به دلیل بزرگ بودن سایز سنگ ها توصیه می شود در فصول سرد روی آنها را پوشاند تا سرما موجب ترک بر روی سرامیک نشود. عیب بزرگ بعدی سفت بودن سطح سنگ ها است. به طوری که در صورت سر خوردن امکان آسیب های جدی بر روی کودکان و کهن سالان وجود دارد.

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید