۰

​۰۹۳۷۱۰۹۳۶۱۴ - ۰۲۱۸۸۶۱۰۲۲۱

نکات و شرایط آماده‌سازی زیر کار قبل از نصب کاشی

شرایط آماده‌سازی سطح و بستر کار

• تمام سطوح زیر کار باید از نظر سازه‌ای سالم، محکم، پایدار، مسطح، شاقول و سر راست با حداکثر اختلاف مجاز ۶ میلی‌متر در ۳.۰۵ متر از سطح مورد نیاز باشند. سطوح باید تمیز و عاری از گرد و غبار، روغن، گریس، رنگ، قیر، موم، ماده عمل آورنده، ضدزنگ، آستر، ماده رهاساز (نچسبیدن) قالب و هرگونه ماده مضر یا شرایط با پتانسیل کاهش، جلوگیری، و تاثیرگذاری بر چسبندگی یا عملکرد باشد. بتن باید حداقل به مدت ۲۸ روز (ترجیحاً ۹۰ روز یا بیشتر برای به حداقل رساندن ترک و شکست بتن) عمل‌آوری شود و برای کاربردهای چسب پایه سیمانی (بستری با ترکیبی از ماسه، سیمان، آب و مواد شیمیایی و ضخامت حدود ۳ میلی‌متر)، دارای ماله فولادی و جاروی پرداخت سطح ریز باشد، و برای استفاده‌ در بستر ملات باید شمشه‌گیری شود. اگر از ورق های لایه غشایی (جداساز بستر ملاتی از زیر بستر بتنی) استفاده می‌شود، بتن باید با ماله فولادی پرداخت شود. اگر قرار است یک لایه غشایی بر روی اختلافات یک سطح ناهموار استفاده شود، یک بستر شنی ۶ میلی‌متری باید در زیر ورق غشایی به کار برده شود.

• در بستر نباید از ۶ میلی‌متر در ۳ ‌متر برای بستر ملاتی یا کاربردهای چسب پایه سیمانی فراتر برود.

• در هنگام تعیین جزئیات هر کاشی یا سنگ با حداقل یک ضلع بزرگتر از ۳۸ سانتی متر، تلرانس‌های (بازه مجاز) در بستر مورد نیاز است و باید شامل یک شرط ویژه و جداگانه باشد تا تلرانس‌های استاندارد زیرسطحی به عنوان مثال: ۶ میلی‌متر در ۳ متر یا بیشتر از ۳ میلی‌متر در ۶۰ سانتی متر را به ظرفیت ۳ میلی‌متر در ۳ متر یا بیش از ۱.۵ میلی‌متر در ۶۰ سانت برساند.

• اختلافات زیر لایه در محدوده ۵ میلی‌متر یا کمتر را می‌توان با یک ملات سیمان پرتلند لاتکس یا ملات اپوکسی تسطیح کرد و اجازه داد قبل از استفاده از مصالح دیگر سفت شود. روکش تسطیح کننده بیش از ۵ میلی‌متر باید با "چسب مخصوص کاشی سایز بزرگ و سنگین" نصب شود. در صورت نیاز، روش باید توسط کارشناس فنی مشخص شود.

• برای کاشی‌های رکتیفای یا درزهای دوغابی ۵ میلی‌متر یا کمتر، اختلاف سطح‌ سختگیرانه ۳ میلی‌متر در ۳۰۴۹ مورد نیاز است.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید