۰

​۰۹۳۷۱۰۹۳۶۱۴ - ۰۲۱۸۸۶۱۰۲۲۱

نصب صحیح کاشی برای جلوگیری از ترک خوردن کاشی

نصب صحیح کاشی برای جلوگیری از ترک خوردن کاشی، چسب و بندکشی ها ضروری است.

در طول سال تماس های زیادی دریافت میکنیم که چرا کاشی ها ترک میخورند و چه باید کرد. متأسفانه، این هنوز یک سؤال رایج است. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چرا این اتفاق می افتد.

در طول سال تماس های زیادی دریافت میکنیم که چرا کاشی ها ترک میخورند و چه باید کرد. متأسفانه، این هنوز یک سؤال رایج است. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چرا این اتفاق می افتد.

کاشی کاری یک پروژهای نیست که یک فرد بدون تجربه انجام دهد، مگر اینکه شما یک فرد بسیار با تجربه باشید. ما همیشه توصیه می کنیم یک کاشی کار حرفه ای اینکار را برای شما انجام دهد. چرا؟

چرا که استادکار حرفه ایی کاشی خوب سال‌ها وقت خود را صرف کرده‌ تا هنر خود را تجربه و به این سطح برساند. آنها مواد، تجهیزات، لوازم، مهارت و تجربه لازم را برای کارآمدی بالا دارند.

به طور معمول، نصب نادرست چیزی است که باعث ترک خوردن کاشی ها و خطوط دوغاب می شود. با این حال، زمانی که بستر - سطحی که کاشی‌ها روی آن قرار می‌گیرند - تغییرات شدید دما را تجربه می‌کند و وزن بیش از حد داشته باشد یا جسم سنگینی روی کاشی‌ها بیفتد، این

 اتفاق می‌افتد.

کیفیت کاشی نیز می تواند یک عامل باشد. کاشی های ارزان قیمت و نازک اغلب به اندازه کافی قوی نیستند که بتوانند ضربه یک جسم سنگین را تحمل کنند و در نتیجه باعث ایجاد ترک یا شکستگی در کاشی می شود. اکثر کاشی ها ضخامتی بین 6 تا 10 میلی متر دارند. با این حال، بعضی کاشی های کیفیت بالا حداقل 10 میلی متر ضخامت دارند و از استاندارد مقاومت شکستگی بالاتری برخوردار هستند.

برای داشتن اطلاعات کافی از استاندارد مقاومت شکستگی و تأیید آن باید با تولید کننده و یا نماینده آن شرکت تماس بگیرید، زیرا بعضی وقت ها روی بسته بندی ذکر نشده است.

همچنین اگر قصد انجام گرمایش از کف را دارید، کاشی های سرامیکی، پرسلانی یا سنگ طبیعی را برای نصب در نظر بگیرید زیرا بسیار مقاوم و رسانای گرمایی عالی هستند.

 قبل از اینکه کاشی را روی بستر کف کار کنید، مطمئن شوید که یکدست و همچنین عاری از هر گونه نخاله باشد. یکی دیگر از عوامل مهم این است که بررسی کنید که هیچ مشکل ساختاری دیگری ندارید.

اگر مشکلات ساختاری دارید و یا ناهموار باشد می تواند منجر به ترک خوردن کاشی شود. شما باید با یک مهندس سازه صحبت کنید و یک پیمانکار را برای رفع مشکلات سازه استخدام کنید.

اغلب از ما می پرسند: "آیا کاشی کاری یا کاشی کردن کف روی کاشی موجود خوب است؟"  

نصب کاشی بر روی کاشی میتواند مزایا و معایبی داشته باشند.

همچنین، ممکن است در ایمن سازی کف قدیمی با کف جدید با مشکلاتی مواجه شوید، زیرا همه چسب ها به همه سطوح نمی چسبند. سطوح لعاب دار یا صیقلی، به عنوان مثال، می توانند چالش برانگیز باشند.

پس حتما باید مطمئن باشید کاشی زیر کار شما هیچ مشکل و نیاز به ترمیم ندارد.

همچنین وزن و ارتفاع سطح کف را افزایش می‌دهید که برای کاشی‌های دیوار و کف اعمال می‌شود. 

این احتمال نیز وجود دارد که کاشی‌ها در نتیجه حفره‌های هوا بلند شوند یا آب بین لایه‌ها محبوس شود، که به کاشی‌ها و دوغاب شما آسیب می‌رساند و همچنین باعث پوسیدگی و کپک زدن می‌شود.

پس از نظر ارتفاعی که سطح کار بالا می آید نباید مشکلی داشته باشید و اضافه شدن وزن به کل سازه و یک نصب کامل و استاندارد.

حتما قبل از نصب کاشی ها را تیشه ایی کرده و حتما از پرایمر روی سطح کاشی قدیمی استفاده کنید.

زیرسازی کاشی برای یکنواخت شدن سطح زیر کار مهم است تا در هنگام راه رفتن افراد روی آن بدونه حتی کوچکترین حرکت باعث شکستن کاشی ها و از هم پاشیدن خطوط بندکشی نشود. استفاده از خود تراز کننده و لایه های غشایی در اینجا بسیار کمک کننده هستند و مزیت اضافی غشای جداکننده باعث می شود تا استفاده از گرمایش از کف آسان شود و به حداقل رساندن حرکت کف، جلوگیری از ترک خوردن کاشی ها و دوغاب کمک می کند.

هنگام کاشی کاری از یک مارک خوب چسب و از ملات و چسب های اصلاح شده که برای کاشی طراحی شده اند استفاده کنید. یک چسب خوب این ویژگی را فراهم می کند که امکان جابجایی های کوچک بین کاشی های سفت و سخت و زیرلایه را بدون به خطر انداختن پایداری کاشی فراهم می کند. استفاده صحیح از چسب نیز ضروری است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که چسب پشت هر کاشی را به طور کامل می پوشاند و از هر گونه فضای خالی یا شکاف جلوگیری می کند، زیرا این کار استحکام سطح را به خطر می اندازد، نقاط ضعیف و در نهایت ترک ایجاد می کند.

کفپوش کاشی یک انتخاب عملی و درست است و اگر به درستی نصب شود، سال ها و بلکه صد ها سال دوام می آورد البته به شرط درست نصب شدن.

برای جلوگیری از ترک خوردن کاشی ها و خطوط دوغاب، همیشه از الزامات سازندگان کاشی و تولید کنندگان چسب پیروی کنید، همیشه از محصولات مناسب و استاندارد استفاده کنید و برای بهترین نتیجه، کار خوب و تمیز یک کاشی کار حرفه ای استخدام کنید.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید