۰

​۰۹۳۷۱۰۹۳۶۱۴ - ۰۲۱۸۸۶۱۰۲۲۱

معادن خاک سرامیک


خاکهای سرامیکی گاهی در سطح زمین بوده و یا در زیر خاکهای زراعی پیـدا مـی شـوند و گاهی نیز قشر ضخیمی از ماسه سنگها و مواد دیگر آن را می پوشاند که بر اثر جاری شدن سیل یا طی عملیات ساختمانی و راه سازی ظاهر می شوند . در معادن خاکهای سرامیکی زمانی که به خاک مناسب دسترسی پیدا می کنیم باید آن را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم .
الف : در خاک مواد قلیایی وجود نداشته باشد : اگر پس از خشک شدن گل ، لکه های سفید روی آن تشکیل شود به وجود مواد قلیایی پی می بریم .
ب : خاک ذرات گچ و آهک نداشته باشد زیرا وجود این ذرات باعث می شود که پس از پخته شدن آب را جذب کرده و ایجاد آلوک نماید . برای اینکه متوجه وجود آهک در گل شـویم ، آن را در ظرفی که محتـوى محلول ۵۰ درصد اسید کلریدریک یا جوهر نمک است می ریزیم ، در صورت وجود مواد نامبرده حباب و جوش پیدا می شود .
ج : گل نباید ماسه داشته باشد . در صورت وجود ماسه در گل می توان با شستشو گل را از ماسه جدا نمود . وجود مواد عالی همانطور که قبلا گفته شد در گل تولید اشکال می نماید .

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید