۰

​۰۹۳۷۱۰۹۳۶۱۴ - ۰۲۱۸۸۶۱۰۲۲۱

چه زمانی نیاز به درزهای انبساطی است؟

چه زمانی نیاز به درزهای انبساطی است؟

 

**سؤال:**  

من به دنبال یک تأیید هستم. یک طراح به من می‌گوید که برای کاشی‌های با ابعاد 60x60 سانتی‌متر که روی کف با بستر ملات نصب شده‌اند، نیازی به درزهای انبساطی ندارم. نظر شما چیست؟

 

**پاسخ:**  

ممنون که با سؤال خود درباره درزهای انبساطی

 

شما درست می‌گویید که تمامی نصب‌های کاشی، بدون توجه به اندازه کاشی، نیاز به درزهای انبساطی/انقباضی دارند.

 

هر پروژه‌ای به یک درز حرکتی محیطی و یک درز حرکتی در تمامی تغییرات سطح نیاز دارد.  

درزهای حرکتی اضافی ممکن است بسته به اندازه نصب و شرایط سایت مورد نیاز باشند. تمامی این اطلاعات، از جمله بخشی در مورد "محل و تناوب درزها" را می‌توانید در کتابچه راهنمای TCNA پیدا کنید.

 

"به دلیل شرایط نامحدود در سیستم‌های ساختاری که کاشی بر روی آن‌ها نصب می‌شود، طراح یا مهندس باید مکان‌ها و جزئیات مشخص درزهای حرکتی را در نقشه‌های پروژه نشان دهد."

 

به عبارت دیگر، لازم است یک معمار یا مهندس به شما (پیمانکار کاشی) بگوید که این درزهای انبساطی/انقباضی را کجا قرار دهید.  

طراح سیستم، مانند یک معمار یا مهندس پروژه که با تمام جنبه‌های کاشی، مواد نصب، لایه‌های نصب و حرکات، انبساط و انقباض ساختار آشنا است، باید طراحی، مکان، محل قرارگیری و مواد مورد استفاده برای ساخت درزهای نرم را تعیین کند و این اطلاعات را از طریق مشخصات به تمام پیمانکاران کاشی که در حال بررسی مشخصات برای مناقصه هستند، ابلاغ کند.  

اگر یک طراح حرفه‌ای در این پروژه دخیل نیست و صاحب کار شما تصمیم می‌گیرد که مسئولیت/تعهد تعیین مکان و تناوب درزهای حرکتی را بر عهده بگیرد، توصیه می‌شود با یک متخصص مشورت کنید.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید